5 Αλήθειες κι ένας Μύθος για τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών

  • ΑΛΗΘΕΙΑ Νο1: Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών αποτελούν την πιο εγγυημένη πρόταση για να μάθει σωστά ένα παιδί ξένες γλώσσες
  • ΑΛΗΘΕΙΑ Νο2: Ο συναγωνισμός μέσα σε μία οργανωμένη τάξη βελτιώνει τις μαθησιακές ικανότητες των παιδιών.
  • ΑΛΗΘΕΙΑ Νο3: Οι γονείς νιώθουν δικαιωμένοι όταν βλέπουν πως το παιδί τους μαθαίνει σωστά σε ένα ομαδικό περιβάλλον.
  • ΑΛΗΘΕΙΑ Νο4: Στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών υπάρχει τρόπος να ελέγχεται καθημερινά το διδασκαλικό και παιδαγωγικό έργο των καθηγητών.
  • ΑΛΗΘΕΙΑ Νο5: Μετά από τόσες δεκαετίες συνεχούς λειτουργίας το έργο των Κέντρων Ξένων Γλωσσών είναι αναγνωρισμένο και θεσμικό.
  • ΜΥΘΟΣ: Όλα τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών είναι ίδια. Ασφαλώς και δεν είναι! Ανάμεσα στα τους υπάρχουν πολλές και σημαντικές ποιοτικές διαφορές τις οποίες οι γονείς πρέπει να λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη.

Κέντρα Ξένων Γλωσσών ή Ιδιαίτερα; Μάθετε όλη την αλήθεια!

Αγαπητοί γονείς,
Ένα από τα βασικά ερωτήματα που καλείται κάθε γονιός να απαντήσει όταν πρόκειται το παιδί του να ξεκινήσει την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας είναι το εξής: «Να το πάω σε Κέντρο Ξένων Γλωσσών ή να κάνει ιδιαίτερα;». Οι συζητήσεις γύρω από το θέμα μπορούν να είναι ατελείωτες, η πραγματικότητα όμως και η επιστημονική τεκμηρίωσή της δεν χωρούν αμφισβήτηση. Η καλύτερη επιλογή για το παιδί είναι ένα Κέντρο Ξένων Γλωσσών με την προϋπόθεση ότι προσφέρει ποιοτική εκμάθηση, ότι ακολουθεί ένα αναγνωρισμένο σύστημα σπουδών που ελέγχει συνεχώς την πρόοδο κάθε σπουδαστή και φροντίζει συνεχώς για τη συνεχή επιμόρφωση των καθηγητών. Από την άλλη, η άποψη ότι τα ιδιαίτερα μαθήματα βοηθούν τον μαθητή να αφομοιώνει καλύτερα τη γνώση και να είναι πιο συγκεντρωμένος κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας είναι ένας παράγοντας που πολύ συχνά επηρεάζει τους γονείς. Όμως, όλο και περισσότερες επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν ότι οι σπουδαστές αποδίδουν καλύτερα όταν συμμετέχουν σε μία οργανωμένη τάξη. Ο συναγωνισμός τους δίνει ένα επιπλέον κίνητρο για καλύτερη μάθηση, ενώ μέσα από την ομαδική διδασκαλία λύνονται απορίες που μέσα από ένα ιδιαίτερο μάθημα ενδεχομένως να είναι καλά κρυμμένες. Κι όλα αυτά χωρίς να επιβαρύνεται σημαντικά ο οικογενειακός προϋπολογισμός κάθε μήνα.

ΤΑΞΗ Ή ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ; ΓΙΑΤΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ;

  • Δοκιμασμένο πρόγραμμα σπουδών

Το σχολείο ξένης γλώσσας ακολουθεί ένα αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και μελέτης. Θα καλύψει την ύλη που πρέπει, και αν το παιδί έχει κενά ή δεν την προφταίνει αυτή την ύλη, το σχολείο θα φροντίσει να καλύψει τα κενά του. Δεν θα προσαρμοστεί το σχολείο στο ρυθμό του παιδιού, όπως κάνει το ιδιαίτερο, αλλά θα προσφέρει στο παιδί τη δυνατότητα να προχωρήσει αφομοιώνοντας όσο καλύτερα γίνεται και να μην μείνει πίσω

  • Σύγχρονη μεθοδολογία μάθησης

Υπάρχουν επιστημονικές μεθοδολογίες που διαρκώς εκσυγχρονίζονται ως προς το πώς το παιδί θα μάθει τη γλώσσα. Όλα αυτά απαιτείται να μαθαίνονται με σύγχρονους τρόπους που διευκολύνουν το παιδί και κάνουν τη μάθηση ευχάριστη και εύκολη

  • Ενημέρωση

Όταν όλα στη ζωή εξελίσσονται, η διδασκαλία της γλώσσας δεν παραμένει κάτι στατικό. Εξελίσσεται, αντιθέτως, διαρκώς, με καινούρια βιβλία, νέες προσεγγίσεις, καινούριο εξοπλισμό, με τη βοήθεια του ιντερνετ, με online εφόδια. Όλη αυτή η ενημέρωση είναι στα χέρια των δασκάλων σε ένα οργανωμένο σχολείο, αλλά σπάνια μπορεί ένας καθηγητής ατομικά, να έχει αυτό το επίπεδο επαγγελματισμού.

  • Πειθαρχία

Πολλοί γονείς νομίζουν ότι το παιδί θα πειθαρχήσει όταν βρίσκεται ένας προς έναν μαζί με έναν δάσκαλο γλώσσας. Πόσο μεγάλο λάθος είναι αυτό. Στο Λύκειο, στο Πανεπιστήμιο θα κάνει ιδιαίτερο; Ή στο μεταπτυχιακό μετά; Το παιδί πρέπει να μάθει να πειθαρχεί μόνο του, αλλά δουλεύοντας και μαθαίνοντας σε ένα σύνολο. Πρέπει να αισθάνεται μέλος της ομάδας, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να ξέρει τι πρέπει να κάνει μόνος του. Στο μάθημα το παιδί χρειάζεται ενθάρρυνση, πίστη στον εαυτό του, όρεξη να τα καταφέρει, κι εκεί η ενθάρρυνση των γονιών και τα κοινά βιώματα της ομάδας είναι πολύ σημαντικά. Τα παιδιά μοιράζονται τις έγνοιες τους, και χωρίς καν να το καταλαβαίνουν ζουν την άμιλλα που τα σπρώχνει μπροστά.

  • Ομαδικότητα

Η ομαδικότητα είναι ένα εξαιρετικό μαθησιακό εργαλείο Το παιδί παρακινείται από τους υπόλοιπους μαθητές. Βάζει στόχους βλέποντας αυτούς που ήδη έχουν προχωρήσει, αλλά ξέρει ότι υπάρχουν κι άλλοι που ακολουθούν, άρα δεν απογοητεύεται. Επιπλέον, η ομαδικότητα του προσφέρει ευχαρίστηση, ενδιαφέρον. Μαθαίνει καλύτερα το παιδί όταν μαθαίνει σε ένα φιλικό περιβάλλον, με συνομήλικους

  • Επικοινωνία

Η ξένη γλώσσα είναι κάτι ζωντανό. Δεν το μαθαίνει κανείς απλά για να βρίσκεται, αλλά για να το χρησιμοποιεί, για να αποτελεί εφόδιο στο μέλλον, στο επάγγελμα, στις σχέσεις, στην ενημέρωση, στη δια βίου μάθηση Στο σχολείο ξένης γλώσσας το παιδί επικοινωνεί, κουβεντιάζει, εκφράζεται στην ξένη γλώσσα, με πολλούς τρόπους. Εκτίθεται σε πάρα πολλά ερεθίσματα της ξένης γλώσσας. Στο μικρόκοσμο της τάξης, το παιδί βιώνει αληθινές συνθήκες μάθησης και εξάσκησης της ξένης γλώσσας.

  • Συνεργασία

Στο σχολείο ξένης γλώσσας το παιδί βρίσκεται σε ένα ομαδικό περιβάλλον, όπου δημιουργεί συναναστροφές, κάνει φιλίες, μαθαίνει τη συνεργασία. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μαθαίνει να προσεγγίζει στόχους μαζί με άλλους. Είναι κάτι που θα κάνει σε όλη την επαγγελματική ζωή του. Τα θεμέλια της ικανότητας για συνεργασίας τίθενται στα παιδικά χρόνια, όπου το παιδί μέσα στην όμορφη ομάδα της τάξης των αγγλικών, καταλαβαίνει τι σημαίνει να συγκρούομαι και να φιλιώνω, να συζητώ στην τάξη, να συνεργάζομαι, να προσπαθούμε όλοι μαζί.

Το Κέντρο Ξένης Γλώσσας θα συνεχίσει να εξελίσσεται, να συμπορεύεται με τα νέα δεδομένα που φέρνει αυτή η τόσο ενδιαφέρουσα εποχή της πληροφορίας στην οποία ζούμε, και θα προσφέρει στα παιδιά μας εξαιρετικές συνθήκες κοινωνικής μάθησης και διαμόρφωσης χαρακτήρα και αξιών.